LogoGlasperlenspielSinfonie

ERPClassic

KultuuariNaoRaamat

LogoGoGroup


Records available

Super Audio CD La donna è mobile. Verdi. Luc Robert

DVD In the Mystical Land of Kaydara. Peeter Vähi

CD Great Maestros V. Kalle Randalu, Neeme Järvi, Estonian National Symphony Orchestra

Double CD Great Maestros VI. Kalle Randalu, Neeme Järvi, Estonian National Symphony Orchestra 

Double CD Verdi Wagner 200. Estonian National Opera Chorus and Orchestra

DVD Coppélia. A ballet by Léo Delibes

CD Works for Violin and Piano. Vol 1 Eduard Tubin

DVD Keyboard Juggleress. Irina Zahharenkova

CD Legend. Arsis

Magic of Sound (Ralf Taal)

Super Audio CD Maria Magdalena. Sevara Nazarkhan, Riga Dom Cathedral Boys Choir, State Choir Latvija, Latvian National Symphony Orchestra

DVD Joy and Sorrow Unmasked. European Union Baroque Orchestra, Lars Ulrik Mortensen

CD Locus amoenus. René Eespere

CD The Best of Arsis Bells. Arsis, Estonian National Symphony Orchestra, Estonian National Male Choir, Aivar Mäe

DVD Faust. Ain Anger, Estonian National Opera

DVD Modigliani − the Cursed Artist. Estonian National Ballet, Risto Joost

AntarcticConcertoGuitarFragPEETER VÄHI

GUITAR CONCERT NO 2
ANTARCTIC CONCERTO

Based on the personal impressions from the visit of Antarctica.


Peeter VähiAntarctic Concerto (Concerto No 2) for amplified guitar, sinfonietta orchestra and video-track* ad libitum 

Commissioned by the international conference EBCOG 2012
Composed 2011−2012
Première on May 10th, 2012 in Nordea Concert Hall, Tallinn
First performers Rémi BoucherGlasperlenspiel Sinfonietta and conductor Andres Mustonen
Published by ERP

Duration 28−30 min
Orchestra: flute, oboe, clarinet in A / B-flat, bassoon, trumpet in C, 1 percussionist (campanelli, large crash cymbal, bass drum, 2 large foil sheets, water), violin I, violin II, viola, cello, double bass

Score (fragm, first 20 pages, PDF)
player listen to the live recording
* Watch an example of the video track (Movement I, video director Aivo Spitsonok, without audio) on YouTube

Photos: Installation of the percussion (left), performance in Lithuania (right)

AntarcticConcertoPercussion AntarcticConcertoLithuania

Press resonance

AntarcticConcertoPosterNähes /.../ tunglemist Nokia kontserdimaja ees /.../ “Antarctic Concerto” esiettekanne /.../ küttis publiku ootused üles. /.../ “Antarctic Concerto” /.../ polnud klassikaline instrumentaalkontsert, kus esiplaanil virtuoosne solist ja kuskil taga saatev orkester. Vähi kompositsiooniline lähenemisnurk oli pisut teine − neljaosaline ulatuslik helitöö moodustas terviku pigem muusikaliste piltide galeriina... “Antarctic Concertos” ei tasu neid spirituaalfilosoofilisi sõnumeid ilmselt liiga pikalt ja sügavalt otsida. Seekord pole vist vajadustki, sest ega ükski helilooja ei pea tingimata ja alati olema 24/7 režiimis filosoof − vahel võib ta ju olla lihtsalt ilusaid muusikalisi pilte maaliv, mõnes tähenduses ka dekoratiivne kunstnik. Lihtsalt hea helikunstnik, kes edastab kaasahaaravalt antarktilisi loodusvaateid ja -muljeid. (Igor Garšnek, Postimees, 15.05.12, Estonia, whole article)

Vähi vahendab... sisuliselt teist planeeti. /.../ jäise mandri hingust edastavad muusika kõrval foolium, vesi ja video. /.../ Sotsiaalmeediauputuse ajastul võib ju olla värskendav, puhastav, vabastav luua (ja kuulata) teost, mille algetes puudub igasugune sotsiaalsus, mille on inspireerinud koht, kus pole inimesigi? “Märksõnadeks on lõpmatus nii ajalises kui ruumilises mõttes, igavikulisus...” (Valner Valme, Postimees, 09.05.12, Estonia)

Helitöö oli pigem narratiivne, kujundlik, filmilik. Vähi kirjaviisile omaselt leidus selleski kontserdis punkteeritud, staatilisi rütmimooduleid, improvisatsioonilisust, energilist jõulisust ning lausa hispaanialikke intonatsioone, mis lisas helindisse lõunamaist soojust. /.../ Vähi tunneb suurepäraselt kitarri väljendusvõimalusi ning on koostöös Boucheriga neid veelgi täiendanud. Kitarripartiis kostus nagu “Valges kontserdiski” improvisatsioonilisust, kõlakastile rütmikoputusi, aga ka võluvaid, õrnu flažolette. Tähelepanuväärne oli kontserdi väga selge ja tasakaalustatud vormikujundus. Jäise ja tardunud Antarktika külmus pääses mõjule teose lõpuosas fooliumipillide kliriseva kumeduse ning kitarri aeglase glissando helidena. (Pille Kangur, Sirp, 18.05.12, Estonia, whole article)

Juba 2010. aasta lõpus koos reisikaaslastega Antarktikas käies oli Peeter Vähil selge, et sellest paigast inspireerituna ta muusikateose loob. /.../ Teadaolevalt on “Antarctic Concerto” maailma esimene Antarktika-teemaline muusikaline suurvorm. (Rando Tooming, Õhtuleht, 18.04.12, Estonia, whole article)

 

More detailed info about the expedition Arctica-Antarctica 2010

See also The White Concerto (Guitar Concerto No 1) by Peeter Vähi
See also other works for or with guitar: To His Highness Salvador D, Mystical Uniting, Forty-two, Aleatory Heavy, Dance of the Moon Goddess